Kroužky
Každým rokem jsou žákům nabízeny zájmové kroužky. Kroužky pracují v odpoledních hodinách a nejsou zpoplatněné.
Děti mohou do kroužků docházet na základě písemného souhlasu rodičů. Do kroužku se lze přihlásit i v průběhu školního roku, a to v případě volné kapacity.
Prosíme, pečlivě zvažte přihlášení do kroužku, docházka je poté po celé pololetí povinná.
Ve školním roce 2020/2021 otevíráme tyto zájmové kroužky:
Čtenářský klub
Badatelský klub
Hra na flétnu
Anglická konverzace (5. ročník)
Keramický kroužek
Počítačový kroužek (5.ročník)
Netradiční hry
Logické a deskové hry
Rozpis zájmových kroužků ve školním roce 2020/2021 (v abecedním řazení) |
||
název kroužku |
čas |
vyučující |
Badatelský klub |
Úterý 14:20 - 15:05 Středa 14:20 - 15:05 |
Bc. Michaela Lacková
|
Čtenářský klub |
Čtvrtek 14:20 - 15:05 |
Mgr. Markéta Marušáková |
Deskové hry |
Pondělí 13:30 - 14:15 |
Iva Hujková, DiS. |
Hra na flétnu |
Pondělí 13:30 - 14:15 Pondělí 14:20 - 15:05 Čtvrtek 13:30 - 14:15 |
Mgr. Markéta Marušáková |
Keramický kroužek |
Pondělí 14:20 - 15:05 Úterý 13:30 - 14:15 Středa 13:30 - 14:15 |
Bc. Věra Bartošová Iva Hujková DiS. |
Konverzace v angličtině |
Čtvrtek 13:30 - 14:15 |
Mgr. Ivana Ježková |
Netradiční hry |
Čtvrtek 13:30 - 14:15 |
Iva Hujková, DiS. |
Počítačový kroužek |
Úterý 13:30 - 14:15 Úterý 14:20 - 15:05
|
Bc. Michaela Lacková Bc. Věra Bartošová |
Počítačový kroužek
V počítačovém kroužku se učíme základní manipulaci s počítačem, osvojujeme si návyky spojené s běžným používáním počítače a seznamujeme se se základními funkcemi programu Malování, Microsoft office Word a Powerpoint. V počítačovém kroužku se také učíme vyhledávat různé informace a obrázky pomocí internetu. Počítačová učebna je nyní nově vybavena 5 notebooky.
Hra na flétnu
Flétna je pro děti prvním nejjednodušším hudebním nástrojem, který pozitivně působí na zdraví dýchacího ústrojí, motoriku prstů a především děti skamarádí s hudbou. V průběhu roku se naučí základům hry na flétnu a čtení z not tak, aby si samostatně mohly zahrát některé jednodušší písně.
Anglický jazyk - konverzace
Kroužek anglického jazyka je zaměřen na prohlubování znalostí anglického jazyka. Výuka je vedena zábavnou formou, tj. především pomocí dětské hry v angličtině, anglických písní, seznamování s novými slovíčky a jejich opakováním. Kroužek je také zaměřen na komunikaci a orientaci v běžných životních situacích. Naším cílem je děti cizím jazykem zaujmout, proto se zaměřujeme hlavně na práci "mimo lavice".
Netradiční hry
Zařazením netradičních sportů a pohybových her získáváme účinný prostředek, který nám pomáhá motivovat děti k fyzické aktivitě. Hledání dalších zážitků pomáhá dětem zůstat aktivní, budovat důvěru, nacvičovat disciplínu a rozvíjet mnoho dalších schopností a dovedností. Netradiční sporty mění celkový dětský přístup k tělesné kondici a pohybovým aktivitám. Cílem kroužku je seznamit děti s hrami méně známými, které většinou nejsou součástí tělesné výchovy, např. cubb, ringo, badminton, frisbee...
Čtenářský klub
Dovednost porozumět textům v různých situacích a kontextech, vyvozovat z přečteného závěry a posuzovat autorovy záměry apod. je jedním ze základů života každého jednotlivého člověka. Do Čtenářského klubu vítáme děti, které rády čtou, ale i děti, které mají rády příběhy, čtení je láká, ale ještě nenašly třeba "svou" knihu. V klubu si čteme, povídáme o knihách, o čtení, představujeme si knihy a dojde i na různé jazykové hry nebo spaní ve škole.
Badatelský klub
Aneb zkoumáme, bádáme a zkoušíme různé pokusy... Vysvětlujeme si zákonitosti v přírodě a jevy probíhající v běžném životě. Vše si pečlivě zapíšeme do deníků, které si zhotovíme. Činnost badatelského klubu je zaměřena na rozvoj badatelských dovedností v přírodovědných, technických a společenskovědních oborech a na zvyšování funkční gramotnosti v těchto oborech a motivace žáků k dalšímu technickému a přírodovědnému vzdělávání. Rozvíjí se při něm schopnost práce s informacemi, posuzování argumentů, kritického myšlení, kladení otázek, navrhování a formulace otázek a hypotéz a jejich praktického ověřování vlastním výzkumem (bádáním) a samostatným objevováním vědy a techniky prostřednictvím osobní zkušenosti.
Logické a deskové hry
Kroužek deskových her je kroužek plný zábavy, kterou si děti užijí v kruhu svých přátel. Čekají na ně nejrůznější typy stolních a deskových her, od strategických po vzdělávací, při kterých se odreagují, uvolní, ale také se něco nového dozvědí a naučí. Hraní společenských her děti obohacuje v mnoha ohledech. Nejenom, že děti baví, ale skrze hru si dítě osvojuje i určitá pravidla, taktiku, učí se toleranci, rychlému rozhodování a také prohře.
Německý jazyk - letos nenabízíme
Cílem kroužku je seznámit děti s novým cizím jazykem, osvojit si základní fráze, poznat zvyky německy mluvících zemí. Procvičují se tato témata - pozdravy, barvy, číslovky, rodina, jídlo, nakupování, v restauraci, Vánoce, Velikonoce, oblečení, hodiny, zdraví,aj. Výuka je vhodně doplňována různými aktivitami.
Výtvarný kroužek - letos nenabízíme
Cílem výtvarného kroužku je seznámení dětí s novými výtvarnými technikami, rozvíjení šikovných rukou, ale i rozumu a citu. Jeho náplní je malování, kreslení, ale i nové výtvarné techniky a neobvyklé postupy.
Sportovní kroužek - letos nenabízíme
Taneční kroužek
Taneční kroužek nenásilnou a hravou formou rozvíjí pohybové schopnosti dětí. Značná část výuky je věnována rytmické průpravě, díky které se u dětí přirozeným způsobem rozvíjí cit pro hudbu. Ve výuce nechybí taneční sestavy na různá říkadla, básničky, tance ve zjednodušené formě a hry podporující správné držení těla. Součástí kroužku je nácvik tanečních vystoupení na školní a obecní akce.
Keramický kroužek
Naše škola zřídila dílničku s keramickou pecí na základě úspěšného projektu a získala tak finanční dotaci na zakoupení keramické pece, hrnčířského kruhu a poličky s regály a nářadím (více o projektu zde).
Cílem kroužku je smysluplně trávit volný odpolední čas a podpořit u dětí přirozenou fantazii, tvořivost a chuť něco vyrábět. Děti se v keramickém kroužku seznamí s novými materiály a postupy spojenými s prací s keramickou hlínou. Rovněž budou plánovat, pracovat dle předlohy, ale i volně dle své vlastní fantazie. Výhodou práce v keramické dílně je i možnost prezentace svého výrobku ostatním. Děti budou vytvářet hodnoty, uvědomovat si, že za konrétním výsledkem práce stojí jejich snaha a píle. Děti tak získávají vztah k věcem, uvědomí si, že každou věc musí někdo vyrobit, že má určitou cenu a funkci.